Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset


Kahvakuula

Tunnilla tehdään kokonaisvaltaisia lihaskuntoliikkeitä. Kahvakuulaharjoittelu kehittää lihaskunnon lisäksi kehonhallintaa, tasapainoa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Tunnilla voit käyttää joko Iso Hoon kahvakuulia tai voit tuoda oman kahvakuulan. Tunnilla on hyvä olla kengät. Tunti sopii kaikille.

SH’BAM

Tanssillinen tunti, jonka liikkeisiin kaikkien on helppo päästä mukaan. Tunnin koreografia on yksinkertainen ja askelkuviot selkeitä. Sinä määräät miten annat musiikin viedä. Tunti sopii kokeneille ja juuri kuntoilun aloittaneille. SH’BAM on hauska tapa kohottaa kuntoa. Tunnilla on hyvä olla kengät.

BODYBALANCE

Lisää liikkuvuutta ja vahvistaa lihaksia. Treeni on sekoitus joogaa, pilatesta ja tai chia. Säännöllinen harjoittelu näkyy muun muassa ryhdin ja tasapainon paranemisessa. Tunnilla ollaan paljain jaloin. Varaa loppurentoutuksen ajaksi pitkähihainen paita. Tämä tunti luo henkistä hyvinvointia.

BODYPUMP

Koko kehon lihaskuntotunti. Tunti on yksinkertainen, joten näin pääset helposti alkuun. Tunnin vaikutukset huomaat voiman ja kestävyyden lisääntymisenä. BODYPUMP muokkaa myös lihaksia ja parantaa luuston kestävyyttä. Tunnilla on hyvä olla kengät. Tunti sopii kaikille.

CXWORX

Tehokas treeni, jossa keskitytään keskivartalon lihaksia vahvistaviin liikkeisiin ja itsensä haastamiseen. Tunnilla on paljon vaihtoehtoja, siksi tunnista saa sopivan aloittelijoille sekä edistyneille liikkujille. Tämä tunti tuo toiminnallista voimaa keskivartalon lihaksille. Tunnilla käytetään Les Mills kuminauhaa. Tunnille tarvitset kengät.

BODYATTACK

Energinen intervallitreeni. Tämä tunti kehittää koordinaatiokykyä ja ketteryyttä. Tunnilla yhdistyvät atleettiset aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. BODYATTACK vahvistaa sydäntä ja keuhkojen kapasiteettia yksinkertaisilla liikkeillä. BODYATTACK sopii kaikille, joilla on kohtuullinen kunto. Tunnille tarvitset kengät.

BODYCOMBAT

Tunti, josta saa voimaa ja energiaa. Tunti lisää luustosi kestävyyttä sekä vahvistaa sydäntä ja keuhkoja. Haasta kuviteltu vastustajasi inspiroivan musiikin säestyksellä ja eri kamppailulajien tehokkaita tekniikoita hyödyntäen. BODYCOMBAT tunnilla ei tarvitse entuudestaan osata kamppailulajeja, liikkeet ovat helppoja ja niitä on muokattu ryhmäharjoituksiin sopiviksi. Tunnilla olisi hyvä olla kohtalainen kunto.

BODYSTEP

BODYSTEPissä askelletaan laudalle, jonka korkeutta voi nostaa ja laskea. Säännöllinen treenaaminen tunneilla parantaa aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä, vahvistaa ylävartalon ja ennenkaikkea jalkojen lihaksia. Myös hengitys- ja verenkiertoelimistön toiminta paranee. Tunnille tarvitset mukaan kengät.

BIKE

Bikessa poljetaan tavallisen kuntopyörän näköisellä pyörällä ohjaajan ja taustalla soivan musiikin tahtiin. Tunnin alussa ohjaaja antaa neuvoja mukavasta pyöräily asennosta ja säädöistä. Bikessa kalorit kuluvat, hapenottokyky kehittyy ja kunto nousee kohisten. Harjoittelu kohdistuu kehon suuriin lihasryhmiin, erityisesti reisi- ja pakaralihaksiin sekä pohkeiden lihaksiin. Tunti sopii kaikille, koska jokainen voi säätää vastuksen omalle tasolleen sopivaksi. Tunnille tarvitset kengät.

Pilates

Vahvistaa tehokkaasti sekä suuria että pieniä lihaksia, mm. keskivartalon lihaskorsettia: selkää, vatsaa ja lantiota. Lihaksista tulee sutjakammat, notkeammat ja pidemmät. Tietoisuus omasta kehosta paranee. Pilates auttaa lihaksia kestämään paremmin kuormitusta myös muussa liikunnassa. Se on erittäin hellävaraista, minkä vuoksi se sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Tunnilla et tarvitse kenkiä.

Warmyoga

Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, joka perustuu kehon ja mielen keskinäiselle yhteydelle. Se lisää kehon liikkuvuutta sekä kohentaa fyysistä kuntoa. Jooga opettaa tietoista rentoutumista ja keskittymiskykyä.

Nykyisin hathajoogan lajeja on monia, mutta kaikkien päämäärä on sama: kehon ja mielen hallinnan kautta edistää terveyttä ja hyvinvointia. Joogaan et tarvitse aiempaa kokemusta.

Warmyoga tapahtuu lämmitetyssä salissa. Tunnille tarvitset ison pyyhkeen.

Humppajumppa

Humppajumpassa liikutaan iskelmämusiikin tahdissa. Liikkeiden lomassa tehdään monipuolisia lihaskuntoharjoituksia ja tunnin lopuksi venytellään. Tarvitset mukaasi vain iloisen mielen, kengät eivät ole välttämättömät.

HooBasic

HooBasic on lihaskuntotunti. Isoja toiminnallisia liikkeitä, unohtamatta keskivartaloa kehittäviä harjoituksia. Tunti koostuu helpoista liikkeistä, etkä tarvitse aikaisempaa ryhmäliikuntakokemusta. Tunti sopii kaikille.

Venyttely

Helppoja venyttelyliikkeitä. Venyttely parantaa liikkuvuutta ja auttaa palautumaan niin treenistä, kuin arjen askareistakin.

HooHiit

Toiminnallinen koko kehoa rasittava tunti. Tunnilla nostatetaan sykettä sekä tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä. Tunti sisältää myös alku- ja loppuverryttelyn

BodyJam

BodyJam on tunti, jossa saat heittäytyä tanssin pyörteisiin ja samanaikaisesti parannat huomaamatta kuntoasi ja koordinaatiokykyäsi! Tunti sisältää alkulämmittelyn, 2-3 erilaista tanssisarjaa, joiden välissä on palauttelu, sekä loppuvenyttelyn. Tunnilla on hyvä olla kengät.